Az oldalunkon sütiket használunk a vásárlás megkönnyítése érdekében. A webáruházunk használatával Ön elfogadja, hogy sütiket (cookie-kat) tároljunk az Ön számítógépén. rendben
Menü

Aki Ladát tud vezetni...

Aki Ladát tud vezetni...

A Zsiguli a Fiat 124R /1967-ben az év autója a Fiat 124/ alapjaira épült, gyártása 1970-ben kezdődött.

Sokan úgy tudják, hogy az oroszok módosított Fiat 124-ese a Zsiguli. Tévednek. Az olaszok Fiat 124-esből fejlesztették a 124R-t. Ebből lett a Zsiguli. Az később exportra kerülő autók kapták  a Lada nevet. Tovább...

A  Fiat 124 nyomórudas vezérlését a Zsigulinál felülfekvő vezérműtengely váltotta. Az áramtermelésért felelős dinamót nagyobb teljesítményű generátorra váltották. A vízszintes áramú Solex karburátor helyett egy 32 mm-es Weber porlasztó licence alapján készült szovjet DAAZ-t szereltek fel. A hátsó tárcsafékeket az orosz utakat jellemző sárnak jobban ellenálló dobfékekre cserélték.

Az orosz viszonyokat jobban elviselő futóművet kapott, a hasmagasság is 6 cm-rel nagyobb lett. Ez és a módosított motor miatt több mint 40 kg-mal nagyobb első tengelyterhelés lényegesen megváltoztatta a menettulajdonságokat.

Aki Ladát tud vezetni, minden autóval elboldogul. Főleg ha hóban tud Ladát terelni.

Sokan egész télen egy 50 kilós homokzsákkal a csomagtartóban autóztak. Jó, a mai szemmel nézve egyszerű, minden extrát nélkülöző szerkezetek voltak, mégis élmény velük autózni még most is. Főleg ha az ember élvezi, hogy viszonylag kis sebességű kanyarban is lehet ellenkormányozni és nem akad fel azon, ha éppen a kocsi hátulja ér először a kanyar kijáratához. 

A régi rally versenyek messze leglátványosabb osztálya a széria-Zsiguli volt. Gondolom a kilinccsel előre, a keresztbe-hosszába  és a faltól falig kifejezések is akkor keletkeztek.

A Lada VFTS versenyautók viszont a keleti blokk legütőképesebb rally autói voltak.

Magyarországon az első Lada-kat 1971. július. 14-én adták át ünnepélyes keretek között.

Magyarországon is készültek alkatrészek a Zsigulikhoz, többek között: gyújtáselosztók, rádiók, ajtózárak, kilincsek, gyújtáskapcsolók, kilométerórák.

1980-ban a magyar utakon futó egymillió személyautó fele a Zsiguli valamelyik típusa volt.

1996-ig,a hivatalos import leállásáig több mint egymillió autó talált gazdára nálunk.

Ladából 1970 és 2012 között tizenhétmillió négyszázezer darab készült,  amivel a második legnagyobb darabszámú modell az autógyártás történetében. Műszaki megoldásai alig változtak a gyártás 42 éve alatt, és az alkatrészek túlnyomó többsége megegyezik az első és utolsó legyártott darab között. 

Nálunk a Huni.hu Játék és Ajándék Webáruházunkban sláger termék a Lada modellautó. Ezen belül is a 2107-es Lada modellautó a legkedveltebb. Az eredetinek a pontos kicsinyített változata megdobogtatja nemcsak a gyerekek, hanem a felnőttek szívét is.  Nálunk az 1:32 méretarányú 2107-es Lada modellautó kapható jelen pillanatban több színben, valamint rendőrautó és taxi változatban. Természetesen egy gyűjtő vitrinéből sem hiányozhat a Lada, ezért gondoltunk rájuk is az 1:43 méretarányú 2104-es Lada és a Lada 112 Milicia modellautókkal. Büszkén mondhatjuk, hogy a fém játékautóink kiváló minőségűek, így a Lada modellautók is. A részletes kidolgozásuk a Ladáknak ámulatba ejt felnőttet és gyermeket egyaránt. Ezért is keresett az 1:32 méretarányú Lada modellautó, mivel nem csak hátrahúzós kivitelezésű és nyitható ajtókkal rendelkezik, hanem hangot is ad, és mellé világít is, amivel teljessé teszi a retró autók ezen típusában való gyönyörködést. 

Játssz velünk!

Mikor gyártották az első 2107-es Ladát?

Válaszodat oszd meg velünk az alábbi elérhetőségen, és mi az engedélyeddel közzé tesszük a honlapunkon nevedet, mint helyes válaszadó, valamint megajándékozunk egy 10% - os kuponnal!:

info@kasuba.net

A tárgy mezőbe kérünk írd be” Lada válasz”.

 

 

 

 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: hír