Az oldalunkon sütiket használunk a vásárlás megkönnyítése érdekében. A webáruházunk használatával Ön elfogadja, hogy sütiket (cookie-kat) tároljunk az Ön számítógépén. rendben
Ön itt jár: > >

VW Bogár története más megvilágításból

VW Bogár története más megvilágításból

A Volkswagen Bogár történetével az emberek úgy vannak, mint a második világháború eseményeivel. Úgy gondolják már mindent hallottak róla, ezért most olyanokról próbálunk írni, amelyek talán nem annyira közismertek.

Az autó tervezőjeként legtöbben Ferdinánd Porschét tartják, de az ősbogár fejlesztése az 1925-ös évre nyúlik vissza, amikor Berényi Béla már részletes tervekkel rendelkezett az autóról. Szerzői jogait csak hosszas pereskedés után tudta érvényesíteni 1953-ban.

Vitatott és máig nem tisztázott a szerepe Ganz Józsefnek is a népautó koncepció létrejöttében...

A Volkswagen Bogár sorozatgyártása csak 1945 nyarán kezdődött el, az első példányok a postának és a megszálló csapatoknak jutottak, végül 1946-tól vásárolhattak magánszemélyek 5000 márkás áron. Az egymilliomodik autó 1955. augusztus 5-én készült el.

Az ötvenes években, Amerikában kezdték bogárnak becézni az autót( Beetle vagy Bug), a Volkswagen csak az 1960-as években kezdte reklámjaiban a Käfer nevet használni.

Bár Ganz József népautó elképzeléseiben használja a Maikäfer ( cserebogár ) kifejezést.

Az első modelleknek  a kerek formák ellenére a mai viszonylatban elképesztően magas 0,41-es légellenállási értékkel rendelkeztek.

A Volkswagen Bogár a német gazdasági csoda szimbólumává vált, 1972 február 12-én megelőzte gyártási darabszámban a Ford-T modellt.

Volkswagen Bogarak készültek Mexikóban, Brazíliában, Jugoszláviában, de még Nigériában is.  

Az utolsó Németországban készült VW Bogár egy 1303-as kabrió 1980. január 10-én hagyta el a gyártósort. Összesen körülbelül háromszázezer kabrió készült Németországban.

Az utolsó Volkswagen Bogár 2003. július 30-án gördült ki a mexikói gyárból. Ma a gyár wolfsburgi múzeumában található.

A nagy szériának, a könnyű alakíthatóságot lehetővé tevő alvázas konstrukciónak köszönhetően a legtöbb variációban átalakított autó.

Az autómodell piac meghatározó százaléka a Volkswagen Bogár valamelyik változata.

 

Nemcsak az eredeti változat volt, illetve még ma is népszerű, hanem nálunk, a Huni.hu Játék és Ajándék Webáruházban is az egyik legkeresettebb típus a Volkswagwen Bogár játékautó. Az eredetinek a pontos kicsinyített változata megdobogtatja nem csak a gyerekek, hanem a felnőttek szívét is, hiszen ki ne ismerné Herbie vidám kalandjait!

Persze, aki igazán hódol a régi idők autóinak és azok közül is ennek a páratlan Volkswagen Bogárnak, az gyűjti is mindenféle és fajta formában.  Nálunk az 1:32 méretarányú a legkedveltebb, talán az ára miatt is. Aki viszont nem elégszik meg a kisebb Volkswagen Bogárral, ő talál nálunk 1:24 méretarányú autómodellt, akár cabrio változatban is.

A Welly és a Kinsmart által gyártott fém játékautóink kiváló minőségűek, így a Volkswagen Bogár autómodellek is. A részletes kidolgozása a Volkswagen Bogár modellautóknak még a gyűjtők szemeit is gyönyörködteti. Az 1:32 méretarányú Bogár inkább a gyerekek kedvence, hiszen hátrahúzós kivitelezésű és nyitható ajtókkal rendelkezik, így szuper lehet akár egy otthon megépített KRESZ pályán való játékhoz is. 

Tartalomhoz tartozó címkék: hír